Οι φοιτητές του Γ' εξαμήνου του ΔΠΜΣ "Διατήρηση & Διαχείριση Πολιτισμικής Κληρονομιάς" καλούνται, αφού έρθουν σε συνεννόηση με τον/την αντίστοιχο/η διδάσκοντα/ουσα, να επιλέξουν το θέμα που επιθυμούν και να οριστικοποιήσουν τη διατύπωσή του. Κατόπιν να στείλουν υπογεγραμμένη την αίτηση ανάληψης Διπλωματικής Εργασίας στη Γραμματεία. Στα συνημμένα αρχεία θα βρείτε την αίτηση ανάληψης Δ.Ε. και τον σχετικό κανονισμό. Προθεσμία ανάληψης Δ.Ε. έως και Παρασκευή 4 Νοεμβρίου.
Σταύρος Βλίζος
- Δημόσια αρχαιολογία και έρευνα κοινού: Το παράδειγμα ενός αρχαιολογικού χώρου- μελέτη περίπτωσης.
- Ψηφιακές τεχνολογίες και ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου
- Δίκτυα μουσείων
- Μουσειολογική-μουσειογραφική μελέτη: Το παράδειγμα ενός μουσείου- μελέτη περίπτωσης.
- Ιδεολογία, πολιτική και ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς
Μανώλης Δρακάκης
- Μνήμες- ταυτότητες και τοπικές κοινωνίες: ο ρόλος των περιφερειακών Μουσείων (με μελέτη περίπτωσης)
- Αρχαιολογία και Εκπαίδευση ( σχολικά εγχειρίδια- παιδαγωγικές προσεγγίσεις –διεπιστημονικότητα και διδασκαλία μαθημάτων)
- Μουσεία- Αρχεία- Βιβλιοθήκες: Συγκλίσεις και Σύγχρονες Προβολές στη διαχείριση του πολιτισμικού μας γίγνεσθαι.
- Ταυτότητες, Ιστορία και Πολιτισμική Κληρονομία: η ματιά του νέου Μουσειολόγου.
- Ιδεολογίες και Μουσεία (με μελέτη περίπτωσης)
Σημ. Οι παραπάνω προτάσεις και ύστερα από σχετική συνεννόηση με τους μεταπτυχιακούς μας φοιτητές μπορεί να περιλαμβάνουν παρουσίαση και ανάλυση στοιχείων και συμπερασμάτων από ποσοτικών ή ποιοτικές έρευνες.
Χρήστος Καρύδης
- Προληπτική Συντήρηση
2. Συντήρηση Οργανικών Υλικών (ύφασμα, χαρτί, ξύλο, ζωγραφικά έργα, εικόνες)
3. Καταγραφή συλλογών
4. Ταυτοποίηση οργανικών υλικών
5. Δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων πάνω στην συντήρηση ή την εικονογραφία
Βασίλειος Κομιανός
- Εικονική Αποκατάσταση και Αναπαράσταση Μνημείων: αντικείμενο αυτής της κατηγορίας είναι η εικονική αποκατάσταση και αναπαράσταση κατεστραμμένων και μη υφιστάμενων μνημείων και η δημιουργία εφαρμογής ανάδειξης τους.
- Τεχνικά χαρακτηριστικά: ανάπτυξη 3Δ μοντέλου του μνημείου με χρήση σχεδίων, φωτογραφιών ή άλλων διαθέσιμων αναπαραστάσεων και στοιχείων που αφορούν τη μορφή του, και ανάπτυξη εφαρμογής εικονικής περιήγησης (VE, VR).
- Προαπαιτούμενες γνώσεις: σχεδίαση 3Δ μοντέλων με 3dsmax/blender και ανάπτυξη εφαρμογών στο λογισμικό Unity με προγραμματισμό σε γλώσσα C#.
- Στόχος: δημιουργία πλήρως λειτουργικής εφαρμογής για χρήση σε Η/Υ και συμπληρωματικά σε VR headset, κινητά κ.α.
- Πρόσθετοι προαιρετικοί στόχοι: δημοσίευση εργασίας σε συνέδριο/περιοδικό και συμμετοχή σε δράσεις προβολής.
- Εφαρμογή Περιήγησης Επαυξημένης Πραγματικότητας σε ανοιχτούς αρχαιολογικούς χώρους και άλλα σημεία ενδιαφέροντος: αντικείμενο αυτής της κατηγορίας είναι η δημιουργία εφαρμογών για φορητές συσκευές (smartphones & tablets) που θα παρέχουν στον χρήστη τους και επισκέπτη μιας τοποθεσίας πληροφορίες σχετικά με τα επιμέρους σημεία ενδιαφέροντος.
- Τεχνικά χαρακτηριστικά: ανάπτυξη περιεχομένου σε μορφή κατάλληλη για εφαρμογή AR (κείμενο, εικόνες, διεπαφές κτλ.) και ανάπτυξη εφαρμογής.
- Προαπαιτούμενες γνώσεις: επεξεργασία κείμενου/εικόνων/βίντεο σε σχετικά λογισμικά (π.χ. MS Word, GIMP, OpenShot κ.α.) και ανάπτυξη εφαρμογών στο λογισμικό Unity με προγραμματισμό σε γλώσσα C#.
- Στόχος: δημιουργία λειτουργικής εφαρμογής για φορητή συσκευή σε πραγματικό χώρο (αρχαιολογικό, πόλη, χωριό, άλλο).
- Πρόσθετοι προαιρετικοί στόχοι: δημοσίευση εργασίας σε συνέδριο/περιοδικό και συμμετοχή σε δράσεις προβολής.
- Σύστημα Επιμέλειας Εκθέσεων Μεικτής Πραγματικότητας: αντικείμενο αυτής της κατηγορίας είναι η δημιουργία ενός συστήματος για τη δημιουργία εικονικών εκθέσεων σε πραγματικό χώρο (μεικτή πραγματικότητα).
- Τεχνικά χαρακτηριστικά: σχεδίαση 3Δ χώρων και δημιουργία εφαρμογής με στοιχεία διάδρασης για την ανάρτηση και εν συνεχεία προβολή εκθεμάτων στον 3Δ χώρο.
- Προαπαιτούμενες γνώσεις: σχεδίαση 3Δ μοντέλων με 3dsmax/blender και ανάπτυξη εφαρμογών σε περιβάλλον web (html), με τη βιβλιοθήκη aframe και προγραμματισμό σε γλώσσα javascript.
- Στόχος: δημιουργία λειτουργικής εφαρμογής για κινητό τηλέφωνο, ταμπλέτα ή VR/AR headset και δοκιμές σε πραγματικό χώρο (στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας στην Κέρκυρα).
Πρόσθετοι προαιρετικοί στόχοι: δημοσίευση εργασίας σε συνέδριο/περιοδικό και συμμετοχή σε δράσεις προβολής.
Παναγιώτα Μαντή
- Το αποτύπωμα άνθρακα της συντήρησης στο περιβάλλον
- Βιώσιμες πρακτικές συντήρησης και ενεργειακό κόστος
- Επιπτώσεις μηχανικού καθαρισμού σε ανασκαφικά μέταλλα.
- Τι είναι η συντήρηση ανασκαφικών αντικειμένων- βιωματική εκπαίδευση σε νήπια.
- Στερέωση ασβεστόλιθου με ασβεστόνερο
- Υπερ-υδρόφοβα υλικά για την προστασία μεταλλικών αντικειμένων πολιτιστικής αξίας.
- Ελληνική Βιβλιογραφία Συντήρησης - Σχεδίαση και ανάπτυξη ιστοσελίδας με ανανεώσιμη βιβλιογραφική βάση δεδομένων σχετική με την Συντήρηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Κωνσταντίνος Ποϊραζίδης
1. Καταγραφή και ανάδειξη “hot spot” πολιτιστικών περιοχών στο Ιόνιο (ή σε άλλες περιοχές) και στοιχείων πολιτισμικής κληρονομιάς, π.χ. ξερολιθιές.
2. Πολιτισμικές διαδρομές στο Ιόνιο (ή σε άλλες περιοχές)
3. Συνδυασμός των 1 και 2