ΔΠΜΣ «Διατήρηση & Διαχείριση Πολιτισμικής Κληρονομιάς» Θεματικές ενότητες διπλωματικών εργασιών - Ακαδημαϊκό έτος 2023-24

ShareThis
Δημοσίευση: 09-10-2023 11:26 | Προβολές: 596
Έναρξη: 09-10-2023 |Λήξη: 31-10-2023
[Έληξε]
gr  doc.png  Αίτηση ανάληψης Δ.Ε.
Mέγεθος: 33.75 KB :: Τύπος: Kείμενο Word
gr  pdf.png  Κανονισμός Διπλωματικών Εργασιών
Mέγεθος: 225.24 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Δείτε τις προτεινόμενες θεματικές ενότητες για την δήλωση Διπλωματικής Εργασίας από τους/τις φοιτητές/τριες Γ' εξαμήνου και επί πτυχίω. Επικοινωνήστε με τον/την διδάσκοντα/ουσα για την εξειδίκευση της διατύπωσης του θέματος. Αφού οριστικοποιηθεί ο τίτλος της Δ.Ε., συμπληρώνετε την αίτηση (επισυνάπτεται). Η αίτηση ανάληψης Δ.Ε. πρέπει να συμπληρωθεί και να σταλεί υπογεγραμμένη στη Γραμματεία μέσω email έως την Τρίτη 31/10/2023. Η ηλεκτρονική δήλωση μαθημάτων στο σύστημα dias θα είναι δυνατή εντός των προσεχών ημερών.

Βρείτε επίσης συνημμένο τον κανονισμό Διπλωματικών Εργασιών. Ακολουθούν οι θεματικές ενότητες ανά διδάσκοντα/ουσα.

Θεματικές ενότητες διπλωματικών εργασιών

Διδάσκων: Σταύρος Βλίζος

  1. Έθνο-αρχαιολογία
  2. Συντήρηση/Διατήρηση Πολιτισμικής Κληρονομίας και ευρύ κοινό.
  3. Μουσειολογική μελέτη: η περίπτωση ενός μουσείου.
  4. Διαχείριση πολιτισμικής κληρονομιάς και πολιτιστικές διαδρομές: μελέτη περίπτωσης.
  5. Παρεμβάσεις Δημόσιας Αρχαιολογίας σε αρχαιολογικούς χώρους: νέες τάσεις – σύγχρονες αντιλήψεις.

 

Διδάσκουσα: Αικατερίνη Καμπάση

  1. Αξιολόγηση πολιτισμικού λογισμικού
  2. Ανάπτυξη πολιτισμικού λογισμικού

 

Διδάσκων: Χρήστος Καρύδης

1. Προληπτική Συντήρηση2. Συντήρηση Οργανικών Υλικών (ύφασμα, χαρτί, ξύλο, ζωγραφικά έργα, εικόνες)3. Καταγραφή συλλογών4. Ταυτοποίηση οργανικών υλικών5. Δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων πάνω στην συντήρηση ή την εικονογραφία

 

Διδάσκων: Βασίλειος Κομιανός

  1. Εικονική Αποκατάσταση και Αναπαράσταση Μνημείων: αντικείμενο αυτής της κατηγορίας είναι η εικονική αποκατάσταση και αναπαράσταση κατεστραμμένων και μη υφιστάμενων μνημείων και η δημιουργία εφαρμογής ανάδειξης τους.
    • Τεχνικά χαρακτηριστικά: ανάπτυξη 3Δ μοντέλου του μνημείου με χρήση σχεδίων, φωτογραφιών ή άλλων διαθέσιμων αναπαραστάσεων και στοιχείων που αφορούν τη μορφή του, και ανάπτυξη εφαρμογής εικονικής περιήγησης (VE, VR).
    • Προαπαιτούμενες γνώσεις: σχεδίαση 3Δ μοντέλων με 3dsmax/blender και ανάπτυξη εφαρμογών στο λογισμικό Unity με προγραμματισμό σε γλώσσα C#.
    • Στόχος: δημιουργία πλήρως λειτουργικής εφαρμογής για χρήση σε Η/Υ και συμπληρωματικά σε VR headset, κινητά κ.α.
    • Πρόσθετοι προαιρετικοί στόχοι: δημοσίευση εργασίας σε συνέδριο/περιοδικό και συμμετοχή σε δράσεις προβολής.
  1. Εφαρμογή Περιήγησης Επαυξημένης Πραγματικότητας σε ανοιχτούς αρχαιολογικούς χώρους και άλλα σημεία ενδιαφέροντος: αντικείμενο αυτής της κατηγορίας είναι η δημιουργία εφαρμογών για φορητές συσκευές (smartphones & tablets) που θα παρέχουν στον χρήστη τους και επισκέπτη μιας τοποθεσίας πληροφορίες σχετικά με τα επιμέρους σημεία ενδιαφέροντος.
    • Τεχνικά χαρακτηριστικά: ανάπτυξη περιεχομένου σε μορφή κατάλληλη για εφαρμογή AR (κείμενο, εικόνες, διεπαφές κτλ.) και ανάπτυξη εφαρμογής.
    • Προαπαιτούμενες γνώσεις: επεξεργασία κείμενου/εικόνων/βίντεο σε σχετικά λογισμικά (π.χ. MS Word, GIMP, OpenShot κ.α.) και ανάπτυξη εφαρμογών στο λογισμικό Unity με προγραμματισμό σε γλώσσα C#.
    • Στόχος: δημιουργία λειτουργικής εφαρμογής για φορητή συσκευή σε πραγματικό χώρο (αρχαιολογικό, πόλη, χωριό, άλλο).
    • Πρόσθετοι προαιρετικοί στόχοι: δημοσίευση εργασίας σε συνέδριο/περιοδικό και συμμετοχή σε δράσεις προβολής.
  1. Σύστημα Επιμέλειας Εκθέσεων Μεικτής Πραγματικότητας: αντικείμενο αυτής της κατηγορίας είναι η δημιουργία ενός συστήματος για τη δημιουργία εικονικών εκθέσεων σε πραγματικό χώρο (μεικτή πραγματικότητα).
    • Τεχνικά χαρακτηριστικά: σχεδίαση 3D χώρων και δημιουργία εφαρμογής με στοιχεία διάδρασης για την ανάρτηση και εν συνεχεία προβολή εκθεμάτων στον 3Δ χώρο.
    • Προαπαιτούμενες γνώσεις: σχεδίαση 3D μοντέλων με 3dsmax/blender και ανάπτυξη εφαρμογών σε περιβάλλον web (html), με τη βιβλιοθήκη aframe και προγραμματισμό σε γλώσσα javascript.
    • Στόχος: δημιουργία λειτουργικής εφαρμογής για κινητό τηλέφωνο, ταμπλέτα ή VR/AR headset και δοκιμές σε πραγματικό χώρο (στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας στην Κέρκυρα).

Πρόσθετοι προαιρετικοί στόχοι: δημοσίευση εργασίας σε συνέδριο/περιοδικό και συμμετοχή σε δράσεις προβολής.

 

Διδάσκουσα: Παναγιώτα Μαντή

  1. Το αποτύπωμα άνθρακα της συντήρησης στο περιβάλλον
  2. Βιώσιμες πρακτικές συντήρησης και ενεργειακό κόστος
  3. Επιπτώσεις μηχανικού καθαρισμού σε ανασκαφικά μέταλλα. 
  4. Η συντήρηση ανασκαφικών αντικειμένων στο πεδίο
  5. Στερέωση ασβεστόλιθου με ασβεστόνερο 
  6. Υπερ-υδρόφοβα υλικά για την προστασία μεταλλικών αντικειμένων πολιτιστικής αξίας.

 

Διδάσκων: Αριστοτέλης Μαρτίνης

1. Περιβάλλον (Φυσικό και Πολιτιστικό) και Βιώσιμη Ανάπτυξη.

2. Διαδρομές στα φυσικά και πολιτιστικά μνημεία του τόπου μου: Καταγραφή, Ανάδειξη, Σύνδεση με την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά.

3. Περιβαλλοντική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση μέσα από δράσεις και αφηγήματα μνημείων φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.

4. Ο ρόλος των πολιτών για την προστασία και διατήρηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς (citizen sciences).

 

Διδάσκων: Κωνσταντίνος Ποϊραζίδης

1. Αποτύπωση και χαρτογράφηση ιστορικού κόσμου

2. Σχεδιασμός και διαμόρφωση γεω-χωρικής βάσης δεδομένων για τον ιστορικό κόσμο


Επιστροφή
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας