Στη σειρά μαθημάτων αναλύονται οι βασικές έννοιες, τα συστατικά στοιχεία και τα βασικά κριτήρια της πολιτιστικής κληρονομίας, (παράδοση, αυθεντικότητα, καταγωγή, νοσταλγία, τόπος, ταυτότητα), οι τρόποι προσέγγισής της, ιστορικός και μνημονικός, οι μορφές (υλική και άυλη/ακίνητη και κινητή) και τα μοντέλα διαχείρισή της.
Παράλληλα, εξετάζονται σχέσεις δυαδικών εννοιολογικών σχημάτων, με δεύτερο πάντα συνδετικό την Πολιτιστική Κληρονομιά, όπως: χωρο-χρόνος και Π.Κ., πολιτιστικά αγαθά και Π.Κ., πολιτιστική ταυτότητα και Π.Κ., πολιτιστική δραστηριότητα και Π.Κ., πολιτιστική πολιτική και Π.Κ., πολιτιστική ανάπτυξη και Π.Κ., πολιτιστική βιομηχανία και Π.Κ., τοπικά-εθνικά και υπερ-εθνικά-διαπολιτισμικά περιβάλλοντα και Π.Κ., παγκοσμιότητα και Π.Κ., παν-ανθρώπινο αξιακό πλαίσιο και Π.Κ.
Τα μεγάλα φυσικά και ψηφιακά αποθετήρια της Π.Κ., τα μουσεία, οι βιβλιοθήκες, τα Αρχεία, στην αναλογική-φυσική, αλλά και στη ψηφιακή τους έκφραση και προβολή, και ο ρόλος τους στη διάσωση, διαφύλαξη, διάχυση και επικοινωνία των πολιτιστικών αγαθών, θα είναι επίσης αντικείμενο εισηγήσεων από τον διδάσκοντα του μαθήματος, αλλά και από επισκέπτες συναδέλφους, καθηγητές και ανώτερα στελέχη, πολιτιστικών ιδρυμάτων και φορέων διαχείρισης Π.Κ.
Σε πιο πρακτικό επίπεδο, θα παρουσιαστούν ειδικά παραδείγματα και σενάρια διαχείρισης και προβολής επιμέρους αγαθών και τεκμηρίων Π.Κ. με τη χρήση νέων τεχνολογιών και, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα οργανωθούν επισκέψεις σε εμβληματικούς, αλλά και καινοτόμους φορείς διαφύλαξης και προβολής της Π.Κ. της Ελλάδας.