en

Δελτίο Τύπου Επιστημονική Ημερίδα «We, The Story: Αφηγήσεις Μαθηματικοφοβίας στη Διδακτική των Μαθηματικών» στο πλαίσιο του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακής Αφήγησης DST-Zakynthos 2024

ShareThis
Δημοσίευση: 29-09-2024 18:31 | Προβολές: 425
Έναρξη: 29-09-2024 |Λήξη: 06-10-2024
[Έληξε]
Δελτίο Τύπου
 
Επιστημονική Ημερίδα «We, The Story: Αφηγήσεις Μαθηματικοφοβίας στη Διδακτική των Μαθηματικών» στο πλαίσιο του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακής Αφήγησης DST-Zakynthos 2024
 
Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2024, Λέσχη "Ο Ζάκυνθος", Πλατεία Αγ. Μάρκου
 
Σήμερα, Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024, έλαβε χώρα στη Ζάκυνθο η επιστημονική ημερίδα «We, The Story: Αφηγήσεις Μαθηματικοφοβίας στη Διδακτική των Μαθηματικών» στο πλαίσιο του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακής Αφήγησης DST-Zakynthos 2024. 
 
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την εισαγωγή του κ. Μιχάλη Μεϊμάρη, Ομότιμου Καθηγητή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμούς και περιέγραψε τους στόχους της ημερίδας.
 
Ο κ. Φραγκίσκος Καλαβάσης, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έθεσε στη συνέχεια την κεντρική προβληματική της εκδήλωσης, αναφερόμενος στους τρόπους αφήγησης της ιστορίας της επιστήμης των μαθηματικών και στον καθοριστικό ρόλο που εκείνη παίζει στη διδασκαλία τους. 
 
Ο κ. Διονύσιος Πόθος, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου, και ο κ. Αθανάσιος Κατσίμπελης, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών και αναγνώρισαν τη σημασία της εκδήλωσης για την εκπαιδευτική κοινότητα.
 
Ο κ. Στυλιανός Νεγρεπόντης, Ομότιμος Καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσίασε μια εις βάθος ανάλυση για την ιστορία των μαθηματικών και τη σύνδεσή τους με την αρχαία ελληνική ιστορία. Αναφέρθηκε στη συμβολή των αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών, όπως ο Ευκλείδης, ο Αρχιμήδης, ο Εύδοξος και ο Θεαίτητος στη θεμελίωση της μαθηματικής επιστήμης και τόνισε τη σημασία της ιστορικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών.
 
Η κα Βασιλική Φαρμάκη, Ομότιμη Καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσίασε μια εκτενή ανάλυση για τον ρόλο των γυναικών μαθηματικών, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Αναφέρθηκε σε σημαντικές προσωπικότητες, όπως η Υπατία επισημαίνοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, καθώς και τη συμβολή τους στην εξέλιξη των μαθηματικών.
 
Ο κ. Ανδρέας Μούτσιος-Ρέντζος, Επίκουρος Καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, μίλησε για την εκπαίδευση των καθηγητών και παρουσίασε ψηφιακές αφηγήσεις που αφορούν στην εμπειρία τους με τα μαθηματικά. Εστίασε στη σημασία της ψηφιακής αφήγησης για την προσέγγιση της μαθηματικοφοβίας, εξηγώντας πώς αυτή μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο για τη βελτίωση της μαθηματικής διδασκαλίας.
 
Η Πρόεδρος του Ομίλου για την UNESCO Νομού Ζακύνθου, κα Γιοβάνα Λόξα, προσέγγισε την έννοια της μαθηματικοφοβίας από ψυχολογική και ψυχαναλυτική άποψη. Υποστήριξε ότι η φοβία προς τα μαθηματικά μπορεί να αντικατοπτρίζει βαθύτερα ψυχολογικά ζητήματα και αποθημένα συναισθήματα που εκδηλώνονται μέσω του φόβου προς τα μαθηματικά.
 
Μετά το τέλος των παρουσιάσεων, ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση με παρεμβάσεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ζακύνθου, οι οποίοι μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στη διδασκαλία των μαθηματικών. 
 
Με εκτίμηση,
Μιχάλης Μεϊμάρης, Ομ. Καθηγητής ΕΚΠΑ
Γιοβάνα Λόξα, Πρόεδρος Ομίλου για την UNESCO Νομού Ζακύνθου

Επιστροφή
<< <
Νοέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας